Curcubeie sfărâmate – Mary Jo Putney

curcubeie-sfaramate

Titlu: Curcubeie sfărâmate

Titlu original: Shattered Rainbows

Autor: Mary Jo Putney

Editura: Lira

Anul apariţiei: 2013

Nr. pagini: 411

 

Descriere:

Deprins cu primejdiile şi bântuit de propriul trecut, lordul Michael Kenyon nu ezită să-şi rişte viaţa în vâltoarea războiului. Acum însă se vede pus în faţa unui pericol mult mai mare: acela de a-şi pierde inima, îndrăgostindu-se iremediabil de frumoasa infirmieră de pe front care îi salvase viaţa în urmă cu mai mulţi ani, dar care acum nu poate fi a lui.

Considerată o adevărată sfântă pentru virtutea, altruismul şi curajul său, Catherine Melbourne are un secret care o macină de multă vreme. În Michael vede forţa şi blândeţea după care tânjeşte, însă, de dragul onoarei, trebuie să-şi ascundă iubirea şi să-l îndepărteze. Chiar şi atunci când se eliberează dintr-o căsnicie care i-a adus numai nefericire, nu-i mărturiseşte adevărul lui Michael, deoarece ştie prea bine că n-ar mai putea fi soţia altcuiva.

Soarta îi oferă însă posibilitatea de a căpăta o avere, un titlu şi o moştenire pentru fiica sa – cu condiţia ca Michael să joace rolul soţului ei în cursul vizitei pe o insulă sălbatică din Cornwall. Ceea ce începe ca o simplă călătorie se transformă însă într-un vârtej nebun de pericole, trădări şi dragoste – o dragoste pătimaşă, care nu mai poate fi negată.

Părerea mea:

M-am apucat de cartea asta din pură plictiseală, fără să aştept prea multe de la ea. Cu toate acestea m-a surprins într-un mod plăcut, făcându-mi plăcere să o citesc. M-au atras elementele istorice introduse în carte şi mă gândesc ca pe viitor să mă îndrept mai mult şi către acest gen.

Mi-a plăcut felul în care nici un personaj nu m-a lăsat indiferentă, iar modul în care acestea reprezentau fie binele, fie răul, m-a dus puţin cu gândul la basme.  Personajul lui Haldoran l-am urât din prima clipă, dar acesta a fost şi scopul lui în carte. Pe Amy, fiica lui Catherine, am admirat-o foarte mult pentru curajul, isteţimea şi maturitatea de care dădea dovadă la vârsta de doar 11 ani. Nu pot să nu îl menţionez şi pe Ludovic cel Leneş, căţelul năzdrăvan şi amuzant al familiei Mowbry. Iar despre Michael şi Catherine nu pot spune decât că se potriveau foarte bine şi că fuseseră predestinaţi să fie împreună.

Ce nu mi-a plăcut la carte au fost unele scene care mi s-au părut cam forţate: când personajele se aflau într-o situaţie tensionată, ajutorul apărea în mod miraculos. Chiar dacă este vorba de ficţiune, consider că totul ar fi trebuit să sune cât mai natural, lucru care nu s-a prea întâmplat la unele episoade.

Nota: 3,5/5

5 gânduri despre &8222;Curcubeie sfărâmate – Mary Jo Putney&8221;

Lasă un răspuns

