Sub aceeaşi stea – John Green

2542

Titlu: Sub aceeaşi stea

Titlu original: The Fault in Our Stars

Autor: John Green

Editura: Trei

Anul apariţiei: 2013

Nr. pagini: 312

 

Descriere:

Fără suferinţă, cum am putea şti ce e bucuria?

Îşi vor aminti oamenii de mine? Ce sens are viaţa mea? Ce vreau să las în urmă?

Deşi un medicament miraculos i-a prelungit viaţa, Hazel Grace Lancaster, în vârstă de 16 ani, are impresia că de când se ştie a fost „în fază terminală“. Însă atunci când fermecătorul Augustus Waters, suferind şi el de aceeaşi boală cumplită, apare la întâlnirile unui grup de suport unde merge Hazel, povestea fetei va fi complet rescrisă. Spirite înrudite, împărţind acelaşi farmec şi acelaşi simţ al umorului, Hazel şi Gus încep o cursă contra cronometru în care învaţă ce înseamnă să iubeşti.

Părerea mea:

Sub aceeaşi stea este una din cărţile mele preferate, şi îmi va rămâne pentru foarte mult timp de acum înainte întipărită în minte. Este o carte care te învăluie în emoţii şi te sensibilizează cum puţine cărţi o pot face. Deşi există multe cărţi pe tema asta, de data aceasta autorul a creat o poveste care se diferenţiază de celelalte. Totul mi-a părut foarte real, iar personajele extrem de bine conturate mi-au transmis pe parcursul cărţii fiecare sentiment pe care îl trăiau.

Povestea lui Hazel şi al lui Augustus începe cand cei doi se întâlnesc la un grup de sprijin pentru persoanele bolnave de cancer. Însăşi această boală reprezintă o parte importantă a cărţii, ceea ce ne face să dăm vieţii mai multă însemnătate. Între cele două personaje lucrurile se leagă din prima clipă în care se cunosc, iar farmecul acestora, pe langă simţul umorului conservat atât de bine în nişte momente atât de grele ale vieţii, m-au făcut să savurez fiecare moment din carte. Povestea lor de dragoste devine un fel de luptă contra cronometru, iar acest lucru mi-a dat senzaţia că totul este trăit mult mai intens de personaje. Fiecare replică, fiecare faptă era încărcată cu o doză în plus de dăruire, cei doi fiind conştienţi că timpul nu este în favoarea lor.

Ce am apreciat foarte mult la aceasă carte este faptul că, deşi mă aşteptam la un final previzibil, acesta a reuşit să mă surprindă. Până la un anumit punct povestea se desfăşoară linear şi îţi permite să te relaxezi, dar la un moment dat lucrurile iau o întorsătură neaştepată. Oricât de mult am încercat să mă abţin, nu am reuşi să închid cartea fără să vărs cel puţin o lacrimă, şi fără să mă pun în pielea persoanjelor. Realizată într-un mod foarte realist, cartea nu cuprinde doar o poveste tristă de dragoste, ci este o întreagă lecţie de viaţă. Cunoaştem de asemenea suferinţa prin care trec nişte părinţi care se simt neputincioşi în faţa bolii, şi sentimentul că oricât de pregătiţi am fi, viaţa va reuşi întodeauna să ne ia prin surprindere.

O carte cu o poveste extrem de emoţionantă, Sub aceeaşi stea îşi merită toate laudele, iar John Green este un autor pe care cu siguranţă va trebui să îl încerci (asta în cazul în care nu ai facut-o până acum). Stilul acestuia de a crea nişte poveşti în care pune atât suflet m-a fascinant, şi nu doar o dată carţile acestuia mi-au dat de gândit şi au reuşit să îşi pună amprenta asupra mea, aşa cum puţine alte cărţi au reuşit.

Nota: 5/5

4 gânduri despre &8222;Sub aceeaşi stea – John Green&8221;

  1. Ce imi faci?Doamne nu eram incantata de carte cand am auzit ca apare stiind ce se intampla,dar intr-un fel m-ai convins sa o pun pe wishlist!Ai vazut si filmul?Frumoasa recenzia!

Lasă un răspuns

