Casa de sticlă (Vampirii din Morganville #1) – Rachel Caine

casa-de-sticla-5b8e

Titlu: Casa de sticlă

Titlu original: Glass Houses

Autor: Rachel Caine

Editura: Leda

Anul apariţiei: 2010

Nr. pagini: 384

Descriere:

Bine aţi venit în Morganville, Texas! Nu rămâneţi pe afară după ce se lasă întunericul…

Morganville este un mic oraş universitar din inima Texasului, plin de personaje ciudate… unele chiar malefice. Atunci când studenta Claire Danvers se mută din campus într-una dintre cele mai vechi case din Morganville, ea descoperă că persoanele cu care împarte locuinţa nu dau prea multe semne de viaţă. Cu toate acestea, ele o vor apăra pe Claire, atunci când cele mai tainice secrete ale oraşului vor ieşi la lumină, lacome de sânge proaspăt.

Părerea mea:

Claire este o studentă model care este nevoită să urmeze cursurile universităţii din Morganville. La cămin însă situaţia devine periculoasă pentru ea din cauza unei alte studente, care încearcă să se facă remarcată alături de prietenele ei prin intermediul unor mijloace deloc cuviincioase. Sătulă să mai îndure supliciul acesteia, Claire decide să plece din campus şi să îşi caute un alt loc în care să locuiască. Nimereşte într-o casă ciudată, ai cărei locatari îi devin foarte buni prieteni, însă lucrurile se complică pentru toţi cei patru, deoarece Morganville nu este doar un simplu oraş.

Deşi aveam cartea de ceva timp, nu mi-a făcut cu ochiul mai deloc. Auzind totuşi multe păreri pozitive la adresa seriei, m-am apucat de primul volum cu unele aşteptări, sperând să se apropie măcar puţin de Academia Vampirilor. Mi-ar fi plăcut să spun că acestă serie a început în forţă şi că am adorat primul volum în întregime, însă din păcate nu pot face asta. Din contră, mi s-a părut destul de slăbuţ şi nu s-a făcut remarcat cu nimic. Deşi povestea ar fi putut fi una pe placul meu, stilul autoarei nu m-a impresionat absolut deloc. Acesta pot spune că de multe ori chiar a lăsat de dorit, am întâlnit o mulţime de replici care mi s-au părut total nepotrivite în situaţia respectivă, iar personajele mi-au dat impresia că doar asta sunt: nişte simple personaje şi nimic mai mult.

Povestea este într-adevăr oarecum interesantă, dar autoarea mi-a lăsat impresia că a scris cartea doar pentru câţiva adolescenţi uşor de impresionat. De multe ori personajele s-au comportat ca şi cum ar fi fost pe scenă şi ar fi jucat un rol, multe reacţii mi s-au părut forţate şi foarte puţine lucruri care mi-au dat impresia că ar fi naturale. Dintre toţi, cel care a reuşit să îmi atragă atenţia este Michael, care a păstrat în jurul lui o oarecare aură de mister. Celelalte personaje, deşi având un oarecare potenţial, nu au reuşit să se facă prea mult remarcate.

Hotărâtă însă de fel, nu m-am lăsat descurajată şi îmi voi pune toate speranţele în volumele următoare. Aşa cum şi la Fetele Gallagher nu am fost deloc impresionată la primul volum, dar am ajuns să le iubesc pe umătoarele, sper că şi de această dată voi fi plăcut surprinsă.

Nota:2,5/5

Lasă un răspuns

