Căutând-o pe Alaska – John Green

cautand-o pe alaska

Titlu: Căutând-o pe Alaska

Titlu original: Looking for Alaska

Autor: John Green

Editura: Trei

Anul apariţiei: 2014

Nr. pagini: 288

Descriere:

Primul prieten.
Prima iubire.
Ultimele cuvinte.

ÎNAINTE. Miles Halter – un adolescent singuratic pasionat de cuvintele rostite de personaje celebre în ultimele lor clipe de viaţă – pleacă la şcoala cu internat Culver Creek în căutarea a ceea ce Rabelais numea „Marele Necunoscut”.

Acest Necunoscut se dovedeşte mai tulburător decât şi-ar fi imaginat vreodată când în noul său cerc de prieteni îşi face intrarea seducătoarea Alaska Young. Inteligentă, amuzantă, imprevizibilă, Alaska îl atrage într-o lume misterioasă de lumini şi umbre, ce stă sub semnul ultimelor cuvinte ale lui Simón Bolívar, faimosul general imortalizat de Gabriel García Márquez: „Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?”

DUPĂ. Nimic nu va mai fi la fel.

Părerea mea:

Nefiind prima carte a lui John Green citită, eram obişnuită cu stilul lui şi mă pregăteam pentru o poveste la fel de specială ca şi Sub aceeaşi stea. Aşteptările mi-au fost îndeplinite, iar Căutând-o pe Alaska nu s-a lăsat deloc mai prejos. Aş putea spune chiar că m-am ataşat mai repede de poveste, iar autorul a reuşit de multe ori să mă facă să îmi pun anumite semne de întrebare.

Miles Halter este un adolescent obişnuit şi destul de singuratic, care decide să se transfere la o şcoală cu internat, sperând că aici va găsi acel ceva pe care îl căuta de mult, şi pe care la vechea lui şcoală nu l-ar fi putut găsi. Aici însă cunoaşte persoane interesante şi devine captivat de misterioasa Alaska Young. Replicile acesteia dau de gândit, iar faptul că alternează permanent între stări extreme, anticipează parcă ceea ce urmează să se întâmple. Cu toate acestea, momentul în care acţiunea s-a schimbat complet a fost ca un şoc pentru mine şi a reuşit să mă bulverseze total, nevenindu-mi să cred întorsătura completă de situaţie care tocmai a avut loc. În tot restul romanului Miles şi prietenii lui încearcă să îşi explice ceea ce s-a întâmplat şi să găsească răspunsuri la întrebări.

Oricât de mult ai încerca să te detaşezi de cele petrecute, e aproape imposbil. Talentul cu care John Green a conturat fiecare moment te induce vrând-nevrând în starea personajelor, te face să trăieşti odata cu ele, să încerci să îţi dai seama ce s-a întâmplat şi să găseşti o explicaţie plauzibilă.

Am rămas şi de această dată impresionată de profunzimea trăirilor personajelor şi de zecile de întrebări pe care cartea le trezeşte (sau poate chiar le retrezeşte) în interiorul nostru. Am remarcat de asemenea asemănarea dintre protagonşti şi adolescenţii reali, acest lucru contribuind şi el la crearea unei atmosfere atât de veridice. Căutând-o pe Alaska nu este o carte care trebuie descrisă, ci citită şi simţită, pentru că este cu adevărat specială.

Nota: 5/5

Lasă un răspuns

