Eclipsa (Amurg #3) – Stephenie Meyer

eclipsa

Titlu: Eclipsa

Titlu original: Eclipse

Editura: RAO

Autor: Stephenie Meyer

Anul apariţiei: 2009

Nr. pagini: 544

Descriere:

Mai pasional, mai tulburător, mai captivant. Eclipsa este a treia carte din seria AMURG în care se continuă povestea adolescentei Bella Swan şi a vampirului Edward Cullen de care e îndrăgostită. Prietenia Bellei cu vârcolacul Jack nu este deloc pe placul lui Edward Cullen, dar primejdia în care se află Bella, ameninţată de Victoria şi de vampirii nou-născuţi creaţi de aceasta, îi apropie pe Edward şi pe Jack şi duce chiar la o alianţă între vampiri şi vârcolaci. Bella suferă neputând răspunde dragostei lui Jack, dar trebuie să-şi urmeze pasiunea, să fie împreună cu Edward oricât de mare ar fi preţul pe care trebuie să-l plătească. Pentru asta însă trebuie să rupă legăturile cu lumea oamenilor, pas pentru care nu este încă pregătită. Zbuciumul din inima Bellei, iubirea nemărginită a lui Edward şi umanitatea vârcolacului învolburează de pasiune acest roman în care nu întâmplător personajele se regăsesc în trăirile eroilor din La răscruce de vânturi.

Părerea mea:

În acest volum viaţa Bellei este pusă din nou în pericol, Victoria strângând o întreagă armată de vampiri nou-născuţi pentru a răzbuna viaţa lui James. Acest lucru îi determină pe vampiri şi pe vârcolaci să se alieze şi să o protejeze pe Bella, încercând să treacă peste faptul că natura i-a creat pentru a fi duşmani. Amurg, aşa cum şi bănuiam, este genul de serie care devine mai bună de la un volum la altul. Acţiunea se precipită, pericolele apar la tot pasul, iar în timp ce eşti captivat de poveste ajungi să îndrăgeşti şi să te ataşezi foarte mult şi de personaje. Stilul lui Stephenie Meyer este unul foarte plăcut, iar cartea a fost şi de această dată pe gustul meu.

Numărul paginilor a crescut şi el, ceea nu nu a putut decât să mă bucure. Am remarcat faptul că autoarea ne-a făcut cunoştinţă cu o parte din trecutul personajelor, şi am ajuns să îndrăgesc unele mai mult decât altele. Astfel Jasper şi Alice au devenit două dintre personajele mele preferate, aceştia formând un cuplu foarte reuşit. Sunt carismatici, puţin misterioşi şi joacă un rol important în desfăşurarea acţiunii, aşa că i-am îndrăgit cu mare uşurinţă şi am citit cu nespusă plăcere pasajele în care autoarea concentra atenţia asupra lor.

Pot spune că dintre toate volumele seriei, acesta a avut cel mai mare impact asupra mea deoarece cu ajutorul lui m-am hotărât să schimb tabăra şi să devin Team Jacob. Înclinaţia mea spre vârcolaci s-a născut încă din volumul 2, dar de această dată am reuşit să mă hotărăsc asupra deciziei mele. În acest volum am aflat legendele tribului Quilette, am cunoscut mai bine haita şi m-am îndrăgostit definitiv de ea. Autoarea a pus accent pe aceasta, grupul vârcolacilor devenind astfel o parte foarte importantă a poveştii. Joaca Bellei de-a dragostea şi incapacitatea ei de a păstra alături de ea doar pe unul dintre cei doi pretendenţi m-a întors puţin împotriva ei, nefiind sub nicio formă de acord cu modul în care îi oferea lui Jacob speranţe şi îl făcea să sufere.

Volumul este cu siguranţă unul foarte bun, poveste devine din ce în ce mai interesantă, iar deciziile care trebuie luate pot schimba decisiv cursul acţiunii. Suspansul, pericolul şi iubirea se împletesc astfel într-un roman pe care cu greu vei putea să nu îl îndrăgeşti.

Nota:4,5/5

Lasă un răspuns

