Experiment (Divergent #3) – Veronica Roth

divergent-experiment-vol-3

Titlu: Experiment

Titlu original: Allegiant

Autor: Veronica Roth

Editura: Leda

Anul apariţiei: 2014

Nr. pagini: 480

Descriere:

Societatea împărţită pe facţiuni în care Tris Prior credea cândva a fost distrusă – spulberată de violenţă, conflicte şi trădări. Astfel că atunci când i se oferă şansa de a explora lumea dincolo de limitele cunoscute, Tris este pregătită. Poate că, în afara oraşului, ea şi Tobias vor putea duce o viaţă nouă, lipsită de minciuni, loialităţi puse sub semnul întrebării şi amintiri dureroase.

Însă noua realitate a lui Tris e şi mai periculoasă decât cea pe care a lăsat-o în urmă. Vechile descoperiri devin imediat de neînţeles. Adevărurile noi şi explozive schimbă inimile celor pe care ea îi iubeşte. Şi, o dată în plus, Tris trebuie să lupte pentru a înţelege complexitatea naturii umane – şi pe ea însăşi –, fiind în acelaşi timp nevoită să facă faţă unor alegeri imposibile despre curaj, loialitate, sacrificiu şi iubire.

Narat dintr-o perspectivă duală captivantă, Experiment conduce seria Divergent către un final tulburător, dezvăluind secretele lumii distopice care a fascinat milioane de cititori.

Recenzie:

După ce volumul 2 m-a lăsat în ceaţă şi extrem de curioasă în privinţa ultimului volum al seriei, am pus şi eu în cele din urmă mâna pe acesta şi l-am citit pe nerăsuflate. Insurgent ne-a lăsat în punctul în care filmuleţul lui Edith Prior a fost dezvăluit în tot oraşul, iar în volumul de faţă am aflat în sfârşit toate detaliile acestui experiment, pentru că Tris şi Tobias, împreună cu alte câteva persoane, trec de îngrăditură pentru a afla cine sau ce se află cu adevărat dincolo de ea.

Nu mică mi-a fost mirarea când am aflat cum stau cu adevărat lucrurile, adevărul fiind atât de neaşteptat încât nu m-aş fi gândit niciodată la un astfel de răspuns. Şi pe lângă asta, toată povestea a fost ţesută atât de armonios şi de perfect de autoare încât mi-ar fi de-a dreptul imposibil să o pun la îndoială. Chiar aş putea spune că mă mir cum de autoarea nu s-a încurcat în propriile ei explicaţii, atât de complex fiind construit totul. Dar niciunul dintre aceste lucruri parcă nu s-a comparat cu sfârşitul, care m-a lăsat cu gura căscată, o mişcare mai mult decât îndrăzneaţă din partea autoarei, care după părerea mea a făcut din cartea asta una specială.

Deşi motivele din spatele experimentului şi iţele încâlcite care l-au înconjurat m-au impresionat într-o aşa măsură, trebuie să mărturisesc că au fost momente în care am simţit că totuşi lipseşte ceva, deşi nu aş putea spune cu exactitate ce anume. De asemenea, lucrul care m-a atras cel mai mult la această serie a fost împărţirea societăţii în facţiuni, şi trebuie să recunosc că în acest volum parcă mi-a fost puţin dor de ele. Iar când am aflat adevăratul motiv din spatele lor am fost puţin bulversată, ca atunci când afli că un lucru în care ai crezut până în acel moment de fapt nu există.

Parcă nici nu îmi vine să cred că am terminat întreaga serie Divergent şi că sunt nevoită să mă despart de nişte personaje care mi-au devenit atât de dragi. Deşi mulţi cititori au fost dezamăgiţi de acest volum, eu cred că merită cel puţin apreciere pentru faptul că ne-a răspuns la atât de multe întrebări. Trebuie să recunosc şi eu că atunci când am început să citesc seria nu m-aş fi aşteptat ca acţiunea să se îndrepte într-o astfel de direcţie, şi cu atât mai mult o apreciez pe Veronica Roth, pentru că a reuşit să mă surprindă şi să mă încânte cu o poveste atât de neaşteptată şi de frumoasă.

Nota: 4,5/5

Lasă un răspuns

